Wie heeft advies?

Discussie in 'Marokko' gestart door Rugjes, 14 dec 2012.

1. Rugjes

Rugjes New Member

Lid geworden:
    14 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, wij gaan in mei 7 dagen naar Marrakech. We hebben vijf hele dagen. 2 kinderen van 10 en 12 gaan mee.
    Ik zou graag een nachtje woestijn willen doen en naar kustplaats essaoura. We komen aan en vertrekken vanui Marrakech. Wie heeft goede tips. We willen wel een auto huren. Wat is handig, alles ter plekke regelen of hier iets regelen? En is er in mei altijd wel een Riad te vinden nabij het plein, of toch beter reserveren?

2. Berber Rafting Adventures

Lid geworden:
    4 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Raften expedities in Marokko!

Wil je actief zijn in Marokko en de natuur optimaal ervaren? Als je aan een rondreis door Marokko denkt, denk je al snel aan de Sahara, kamelen, zon en exotisch landschap. Maar heb je ook wel gehoord van het Atlasgebergte? Mt Toubkal is na Mt Kilimanjaro de hoogste berg (4167m) van Afrika. In de winter ligt het er vol met sneeuw en in de zomer vormen zich uit het smeltwater hiervan enkele grote rivieren. Dit heldere, blauwe, ijskoude wildwater baant zich onder een temperatuur van soms wel 30 graden een weg door het roodkleurige gebergte. Het is een ideale combinatie van woestijn en bergachtig landschap. Het raftseizoen is tussen maart en juni en is afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw in de bergen en de temperatuur (om deze te laten smelten).

Meer vragen?
    info@berberraftingadventures.com
    www.berberraftingadventures.com

Met vriendelijke groet,

Berber Rafting Team

3. JokeVD

JokeVD New Member

Lid geworden:
    26 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hej, indien je slechts 5 volledige dagen hebt, lijkt het mij onmogelijk om én Marrakech te bezoeken, en naar Essaouira te rijden en een bezoekje aan de woestijn te brengen.

In Marrakech vind je gemakkelijk low budget hotellekes in de buurt van het Jemaa El Fna plein. Wil je liever in een gezellige riad overnachten dan zou ik op voorhand reserveren.

Essaouira kan je als daguitstap doen, maar je moet weten dat de busreis wel ongeveer 3u duurt. Je zit dus wel een groot deel van de dag op de bus. Je kan uiteraard ook een auto huren en dan ben je er iets sneller.

Ik heb al enkele keren de trip naar de woestijn gemaakt samen met Omar van Fikra Travel. Voor de rit tussen Marrakech en Ouarzazate moet je minstens 4u rekenen. Vanuit Ouarzazate heb je dan twee opties om in de woestijn te kunnen overnachten, ofwel de zandduinen van Erg Chebbi bij Merzouga ofwel in de zandduinen van Erg Chegaga. Beide bestemmingen worden meestal gedaan in een circuit van 3 à 4 dagen. De afstanden zijn groot en wil je genieten van de omgeving, dan kan je er best een aantal dagen voor uitrekken. Voor meer informatie over de mogelijkheden richting de woestijn, kan je terecht op www.fikratravel.com.

Je mag me ook altijd mailen voor meer info.
    joke.vandooren@gmail.com

Veel planplezier!

Joke

4. Morocco Tours

Morocco Tours New Member

Lid geworden:
    20 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Bij amazingmoroccotours.com kan je kiezen uit rondreizen door Marokko. We hebben ook een rondreis speciaal voor gezinnen met kinderen ( Family Morocco Tour) Op de site staat dat het een 14 daagse tour is maar het is mogelijk om deze aan te passen op uw wensen.

Vraag nu een vrijblijvende offerte want een georganiseerde rondreis is altijd veiliger en voordeliger omdat we prijsafspraken maken met diverse hotels en gidsen.

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

Morocco Tours

Deel Deze Pagina